lördag 5 maj 2012

en sån dag

Idag är en sån dag, igentligen en dag som alla andra, bara att det är lite annorlunda.
En sån dag när solen skiner, man ska träffa vänner och man mår toppen i hela kroppen :)

Idag firar jag 3 år som fransförlängare och 7 månader som egenföretagare.
Samtidigt som det känns som jag aldrig jobbat med något annat så har endå tiden gått så fort!
Jag har lärt mig massor på vägen, inte minst nu som egen.
Jag har lärt mig att man inte ska skriva på kontrakt innan man läst igenom dom, att man får ont i ryggen om man sitter som en ostkrok hela dagarna, att alla vill tjäna pengar och att vänskap ska man vara rädd om.
Det viktigaste jag har lärt mig på vägen är nog endå att man ska jobba med något man tycker är roligt och att inte ta för allvarligt på livet. Att få skratta varje dag på jobbet är lycka och lyx, en vara man inte kan köpa för pengar.
Trots vissa jobbiga incidenter och misstag som jag aldrig kommer göra om så måste jag säga att FAN vad glad jag är att jag endå har gjort dom valen jag har gjort i livet.

På tisdag ska jag på ett möte som berör min framtid, ett beslut om tid och pengar, vänskap och livet.
Jag är inte ett dugg orolig, det är jag aldrig längre. Jag har lärt mig att det värsta som kan hända här i livet är att allt skiter sig helt, och det brukar inte vara så farligt det heller.


Sen ska jag tacka min underbara frisör Sofia på By Barda, som har botat min frisör-skräck och ser till att jag inte ser ut som lill-babs i håret :)


Hoppas alla får en toppen helg, Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar