onsdag 11 april 2012

Innan-sommar-frågor, absolut inga svar.

Veckorna fylls om diskussioner om träning, gi-metoder, hur man blir brun utan att behöva sola.


Så nu har jag bokat in mig på mitt gym som ligger bredvid där jag bor, skaffat mig en personlig tränare och ska börja i veckan. Nu ska vi se om det här med PT är så bra som alla säger..
Sen har jag även börjat med Gi-metoden igen, slut på vitt mjöl och det känns som menyn byts ut mot broccoli.. Men jag har ätit så förut och jag måste ju säga att skillnaden är otrolig. Jag sover bättre, är på bättre humör och är inte alls lika hungrig.
Man måste bara genomlida den första veckan, när man har humör-svängningar och det enda man kan tänka på är en snickers och ett stort glas med cola.
Men nu är det slut på allt sånt där ett tag, jag ska bli snygg till sommaren!




Den här bilden måste jag bara ta upp, det har blivit sjuka rabalder om att det är sjukt att ha en så smal skylt-docka.
Jag håller absolut med om att våra ideal idag inte är dom sundaste, men vad gör denna docka som inte resten av världen har gjort innan ?
Börjar inte det här med "smal-hysterin" gå lite för långt !?
Hela Sverige är idag fullt av tidningar hur man ska gå ner i vikt, med fett, utan fett, med promenader, med någon maskin som gör jobbet åt dig. 
Så vad är problemet med dockan egentligen, att den inte behöver äta LCHF och träna 3 gånger om dagen men endå se ut precis som våra ideal säger att vi ska se ut ?




Brun-utan-sol då ?
Den kletiga, jobbiga krämen som missfärgar våra kläder och luktar... Ja jag ska inte ens säga vad det luktar..
Solarium, ja det vet vi ju alla att lägga sig där och bränna är ju livsfarligt.
Å inte tala om alla varningar om att ligga i solen, hudcancern som ökar hela tiden...


Men nu har dom ju kommit på den smarta idén med Melatonan. På två veckor blir du brun som en pepparkaka och får en färg som sitter i månader.
Problemet är ju bara att man måste injicera medlet i magen på sig själv, läskigt och inte alls skönt.
Men man blir ju brun, vissa läkare varnar och vissa säger att det är helt ofarligt.


Vad ska man tro, brun sprutor eller cancer framkallande sol, illa luktande krämer som fläckar eller konstgjord sol i låda ?



Jag hittade en bild på mig från förra sommaren, då var jag brun!


Så hur är det nu då ?
Vi vill vara smala, men inte för smala.
Vi vill vara bruna men inte sola eller smöja in oss i äckliga krämer.


Hur långt är vi villiga att gå för skönhetens skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar