torsdag 12 april 2012

Få bort dina piercing ärr!

Jag som så många andra i min generation (alla coola) gjorde piercingar i hela ansiktet när vi var unga och dumma!
Jag lyssnade inte ett dugg på min mammas varningar om att "Det där kommer du ångra när du blir äldre"
Vadå äldre? Jag var ju ung och odödlig, jag skulle då ALDRIG ta ut dom där silver-pluttarna.


Men jag blev äldre, och förståndig. Piercing-modet drog över och idag är det ju inte så coolt längre direkt.
Så jag bestämde mig snabbt att ta ut alla piercingar, jag ville ju inte stå som ett fån på "ute-listan".


Men där var dom då.... HÅLEN! 
Stora så det såg ut som man skulle kunna stoppa en tumme rakt igenom läppen... Otroligt fult.
Så nu gick jag i 2 år och undrade över hur jag skulle få bort dom där fula hålen, gjort mitt bästa med photoshop för att det inte ska synas på bilder, försökt sminka över det.. Helt förgäves. 


Så bestämde jag mig för att sy ihop dom hos en läkare som jag fått förtroende för, jag menar, jag ville ju inte gå till vilken klåpare som helst och det kanske skulle bli ännu värre.


Men helt ärligt, det är fan det bästa jag har gjort !
Jag ska berätta hur det gick till ! :) 




14 och supercool med pluttar i hela fejjan.

21 och inte lika cool med stora fula hål runt munnen.


Så jag bokade tid med min läkare, fick några bedövnings-sprutor och sen började hon skära bort lite runt hålet.
Ingen smärta, kändes inte ens att hon gjorde någonting.

Ihopsydd, det syntes nästan inte om man inte kolla nära.
Jag fick ha det en vecka innan jag fick ta bort stygnen.

Nu, några veckor senare när ärren bleknat lite och läkt ihop.
Dom SYNS ju inte, helt otroligt!
Den lilla rosa färgen som jag själv kan se är något som bleknar med tiden!


Så visst, lite oro, lite ont efter men vad fan!? 
Det enda jag ångrar är att jag inte gjort det här innan!
Nu behöver jag inte längre skämmas över fula hål !
JAG ÄR SJUKT NÖJD!


Har du fula ärr som du vill bli av med? 
Hör av dig till mig så ska jag se till att du får träffa min underbara Beauty Doctor!
Inte dyrt alls och det kommer vara det bästa du gjort!


33 kommentarer:

  1. Vad kostade det? :)

    SvaraRadera
  2. Hej Thobias! Vad glad jag blev av detta! Jag har själv ett fult hål under läppen som jag mer än gärna vill ta bort. Snälla hjälp mig med information kring läkaren och hur jag kan träffa henne.


    Med vänlig hälsning
    Emil

    SvaraRadera
  3. Woohoo!! Det där är exakt vad jag vill göra! Jag har ett ärr som jag gått runt med i 13 år, nu får det va nog!! Jag vill gärna komma i kontakt med din läkare.
    Ha det bra. Tack på förhand.
    Kajsa

    SvaraRadera
  4. Hej alla!

    Det var inte alls dyrt, jag har kollat på flera ställen där dom tar otroligt mycket betalt.

    Hör av er till Lisa på nummer 072-244 87 88
    Hälsa från mig så får ni nog en bra deal :)

    // Thobias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nummret tillhör en 75 årig kvinna i lidingö med namn ingrid! Ok bra där😀

      Radera
    2. Ja sådär 10 år senare kan man ju ha bytt nummer. . . . . . .

      Radera
  5. Hej!
    Jag har jätteångest över mitt hål som jag tycker är gigantiskt efter en mousche - piercing (över läppen).
    Vilken klinik arbetar "Lisa" på? Är hon läkare?
    Tacksam för svar!
    Mvh Caroline

    SvaraRadera
  6. Hej !
    Ja dom blir otroligt mycket snyggare efter!

    Ja hon är läkare och jobbar mest som ögonläkare.
    Hon hyr in sig för att utföra just denna sak.

    Hör med henne när hon kommer utföra det nästa gång :)
    Du kommer inte ångra dig :)
    // Thobias

    SvaraRadera
  7. Okej tack!
    Så hon är erfaren inom "täppa igen piercinghål - området"? :)
    Är lite skraj för att det ska bli värre och att det sitter mitt i ansiktet.
    Skär hon alltså så att hålet blir större först och sedan syr igen det?
    Tacksam för svar! :)
    Mvh Caroline

    SvaraRadera
  8. Ja det är jag säker på, jag har sätt andra saker hon har gjort och hon är otroligt duktig :)
    Därför jag valde henne!
    Ja men det är minimalt, hon tar på något vis bort lite lite runt om för att det ska läka ihop efter :)
    Jag kan bara tala efter mina egna erfarenheter men på mig blev det riktigt bra :)

    // Thobias

    SvaraRadera
  9. Okej låter bra! Har mailat några kliniker och frågat vad de skulle kunna göra åt mitt problem. Alla har sagt samma sak, att göra hålet större och sedan sy ihop det.
    Men det verkar inte så billigt, fått förslag på mellan 2000-10 000:-. Det känns rätt saftigt för ett ganska "litet ingrepp". Vad kostade det där du gjorde ingreppet? Var det på ett sjukhus eller liknande?
    Tack för alla svar du ger mig!
    Mvh Caroline

    SvaraRadera
  10. Asså!! Är så sjukt lyckligt atm! Ringde upp Lisa och ska göra detta till hösten kan knappt vänta! Har känt exakt samma sak. Man vaknar, ser sig i spegeln och tänker " varför i helvete gjorde jag detta". Äntligen har man en lösning på ångesten! Kärlek :'D

    SvaraRadera
  11. Caroline! ring henne och kolla vart hon utför behandlingarna ! :)

    Johanna vad KUL ;) du kommer inte ångra dig, det är jag säker på ! :)

    SvaraRadera
  12. åå tror du hon gör på navelpiercinhål? och vart har hon sin klinik? sthlm? tacksam för svar !:)

    SvaraRadera
  13. Jag undrar också om hon gör på navelpiercinghål :)

    SvaraRadera
  14. Hej Tobias! Jag undrar också om hon kan hjälpa till med navelpiercingshål? :) skulle så gärna vilja få bort det.. Tänker på det varje dag.. :(

    SvaraRadera
  15. Hej Thobias! Hur mycket kostade det för dig, och kan du ta en jättejätte närbild på att hur det nu ser ut? I jätte bra ljus osv :) skulle själv vela testa! Tack!

    / K

    SvaraRadera
  16. Hej, finns det någon möjlighet att du kan skriva vart Lisa arbetar? Ser detta inlägg ganska långt efter du skrivit det, tänker ifall hon bytt nummer!
    //Noodles

    SvaraRadera
  17. Hej allesammans!
    Jag har varit hos Lisa då jag upptäckte henne genom Thobias blogg. Hon har sytt ihop min piercing hål och nu är det fortfarande lite rodnad kvar, som jag hoppas försvinner efter ett tag. Men jag är sjukt nöjd och det är mycket snyggare än hålet man har efter piercing.
    Lisa var oerhört duktig och fick mig att känna mig trygg!
    Jag rekommenderar startk!
    / Selma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Selma! Hur får man kontakt med Lisa? Jag vill desperat täppa igen två piercinghål jag själv också har. Hör av dig till mig! wheneverh@hotmail.com

      Radera
  18. Hej Thobias. Jag undrar om du vet om hon kan fixa piercinghål i näsvingen, tydligen ska det vara svårare där i och med att det är brosk i näsan... mvh A

    SvaraRadera
  19. Var hade du hålen? Har sjuk ångest över mitt som sitter i näsan.

    SvaraRadera
  20. Hej ! :) vilken skillnad ! :D Jag har själv haft hål i läppen och vissa dagar bryr jag mig inte om mitt lilla ärr men vissa dagar gör man det. Vart bor hon som utför detta och vad kostar det ? :) Snälla svara mig gärna på min mail; friiidaklasen@live.se.

    tack på för hand! Mvh F

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Om någon här vet mer om Lisa och vart hon arbetar får ni jättegärna kontakta mig. Funkar det gamla numret? Vilken klinik jobbar hon på?

    Snälla hör av er,
    wheneverh@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Halloj!

    Jag vill också gärna komma i kontakt med denna Lisa då jag har världens fulaste ärr efter en medusa. Du som har mer info/nr. till henne, maila mig! anna.koski@live.se
    Tack på förhand :-)

    SvaraRadera
  23. Hej Thobias, vet du om Lisa fortfarande gör dessa ärrkorrigeringar?

    SvaraRadera
  24. Hej Thobias! Jag vill bara tacka dig, det är tack vare detta inlägg som jag hittade en bra klinik nära mig som gjorde just den metoden. Jag gick runt med ångest i flera år men nu har den känslan äntligen försvunnit! Mitt ingrepp gjordes för bara några dagar sedan och jag mår redan mycket bättre.

    Hade bra! <3

    SvaraRadera
  25. Hej Unknown! Hoppas du ser detta, vilken klinik gjorde det på dig?? Har själv mailat några men vet inte vem jag ska lita på, vissa ska göra nån "behandling" men jag tänker inte tro på att något annat än typ skära och sätta ihop funkar, liksom laser etc tror jag absolut inte funkar på HÅL... Hoppas du ser detta och kan svara, vill gärna veta vad de gjorde också! Håller tummarna att du kan svara, gärna till mikaeloa(snabel-a)gmail.com. JÄTTEGÄRNA vill jag se bilder också!

    SvaraRadera
  26. Hej Unknown! Hoppas du ser detta, vilken klinik gjorde det på dig?? Har själv mailat några men vet inte vem jag ska lita på, vissa ska göra nån "behandling" men jag tänker inte tro på att något annat än typ skära och sätta ihop funkar, liksom laser etc tror jag absolut inte funkar på HÅL... Hoppas du ser detta och kan svara, vill gärna veta vad de gjorde också! Håller tummarna att du kan svara, gärna till mikaeloa(snabel-a)gmail.com. JÄTTEGÄRNA vill jag se bilder också!

    SvaraRadera
  27. Hej Tobias! :D

    Jag vill också gärna komma i kontakt med denna Lisa. Du som har mer info/nr. till henne, maila mig!

    irenedadgar@hotmail.com
    Tack på förhand :-)

    SvaraRadera
  28. Hej!

    Jobbar Lisa fortfarande med detta?

    SvaraRadera
  29. Hej, jag är också intresserad av att veta i vilken del av landet det rör sig om och denna Lisa fortfarande är aktiv!?
    Tack på förhand

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Jag är också intresserad av att veta om Lisa fortfarande är aktiv och skulle gärna vilja ha hennes kontaktuppgifter.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia

    SvaraRadera